Imaxe: Ricardo Liniers Siri

xoves, 5 de marzo de 2020

XOGAR A PENSAR CON MORDILLO

Hoxe xogamos a pensar con Juanita! Trouxo unha viñeta do debuxante arxentino Guillermo Mordillo que nos fixo poñer a traballar as cabeciñas para darnos conta dalgo moi importante.







Observamos a imaxe que nos mandou Juanita durante un intre e comezamos a falar.
P: Que vedes?
D: son unos deportistas que están pero cada uno de ellos tiene un tamaño y cada uno ayuda al pequeño
Di: el pequeño está encima de la mano del grande
Le: están jugando al baloncesto y el pequeño va a meter, me parece
J: yo veo muchas personas jugando al baloncesto. Y están ayudando al pequeño
Mín: Profeeee, yo voy a ir a fútbol
D: tienen números en los pantalones y cada uno tiene un número diferente: 1, 2, 3, 4, 5. Son cinco deporteros y cada uno tiene una cosa verde y el pantalón es blanco y los zapatos son de gallina
Mteo: puede tirar a la canasta o pequeno pumba e a pelota caeu ao chan porque ten un buraco aí
Mel: veo esos cuatro que están ayudando al pequeño a encestar
Mta: el pequeño va a tirar a canasta.
P: e como fixo o pequeño para chegar aí?
Mta: creo que le dejaron los mayores
Lía: están un enriba do outro, axudando o pequeño. O pequeño está saltando para meter canasta.
C: le están ayudando al pequeño para subir para hacer canasta
Jo: es que como está muy lejos, lo ayudan
Lí: é moi pequeño, é moi baixo
C: es muy bajo y lo están ayudando
Alx: Veo que el pequeño salta para meter la canasta
Ju: el pequeño está subiendo y está poniendo la mano arriba para que la bola suba para que vaya hasta abajo.
P: como se chama onde quere meter a bola?
Varios: canasta!
Le: canasta! Yo lo sé porque voy a baloncesto
Mtín: el pequeño sube en una mano de ese señor.
P: e quen é ese señor?
D: el número cuatro
P: a que xogan?
Mtín: al fútbol
Adr: veo los pantalones rojos. Hay una canasta.
P: Cantas persoas ves aí?
Algúns: 4
Varios: 5
Adr: 1, 2, 3 y 8
P: A que xogan?
Le: a baloncesto
Jo: a baloncesto
Mel: a baloncesto
Mteo: a baloncesto para tirar
Mta: a baloncesto para tirar
X: a baloncesto
D: a baloncesto para ganar
P: queren gañar?
Le: no, para aprender
P: xogamos para gañar ou para aprender?
Varios: para aprender!
Jo: y para jugar!
Li: o importante non é gañar, o importante é participar
Jo: y también pasárselo bien
P: a que están xogando?
Adr: al fútbol
C: al fútbol para ganar
A: al baloncesto a ganar
Ju: están jugando para que yo meta la bola
P: ti estás aí? Cal eres ti?
Ju: el más pequeñito, porque yo tengo cuatro años.
P: quen sodes vós na imaxe? Estades aí?
Le: nadie
Jo: no
Mel: eu son o que vai encestar.
Mteo: o que está detrás de Manuel. O número 4.
Mta: el 4
X: nadie
D: yo jamás diría ninguno de esos!
Di: ninguno
Lu: no
Adr: yo soy ese de abajo
Li: eu non estou
Ax: No
C: yo no soy ni el 1 ni el 2 ni ese de arriba
Mtín: el grande
P: agora os que dixeron que non estaban na imaxe, van pensar quen lles gustaría ser se tivesen que elixir un personaxe.
Le: El número 4
Jo: el 4
Mel: el 5
Mteo: o 1
Mta: o 4
X: el 2
D: el 4
Di: el 5
Lu: nadie
Adr: el pequeño
Li: 4
C: ninguno
Ax: el 4
Ju: el pequeñito, porque puedo meter la bola hasta ahí
Mtín: el 1
P: Le, por que che gusta o número 4?
Le: porque es muy alto
P: cal é o máis alto de todos?
Varios: el 4
P: e cal é o máis baixiño?
Varios: el 1
Algún rectifica: nooo, el 5!
P: imos mirar a roupa. Van vestidos igual?
Varios: si
D: el pequeño, no
Jo: siiii, tiene el pantalón blanco, tiene camiseta verde
Mel: el calzoncillo verde…
D quere comprobar máis preto e érguese para mirar.
P: toda esta xente, que forma?
Mel: unha escaleira para encestar el pequeñito!
P: e que son todos estes?
Mel: Unos hombres
Li: un equipo!
D: un equipo!
Jo: una familia
Le: cinco jugadores
P: que fai un equipo?
Varios: axudarse!
Le: cumplir normas
Jo: cumplir normas
Mel: pasar en el mismo equipo
Mteo: pasan para meter canasta
Mta: pasar para meter canasta
X: respetarse unos a otros cuando uno está hablando y otros no
D: intentar cumplir las normas para intentar aprender e ir a la escuela a aprender fútbol, baloncesto y muchas cosas.
Di: aprender a jugar
Lu: nada
P: alguén ten un equipo?
Li: non
Varios: non
Li: si! Eu teño un equipo de ximnasia rítmica!
Varias máis: y yo!
Di: yo voy con Carla y con Lía!
D: yo voy a ballet y Adr. ve como yo lo hago. Tres amigas mías vienen conmigo y con sus padres, sus madres y todos los demás a ver cómo hacemos aquello. Tres chicas vienen conmigo a ballet y yo también.
Le: yo tengo un equipo de baloncesto
Jo: yo de fútbol
Mel: si, de entrenar
P: que é un equipo?
Li: é moita xente xunta axudándose
P: pensade un momento se por aquí cerca temos un equipo
D: si, nosotros todos!
Li: todos nosotros!
Jo: nosotros!
P: somos un equipo?
Todos: siiiiiii!
P: por que somos un equipo?
Li: porque somos amigos
D: Porque somos muchos
Jo: porque nos ayudamos
D: porque nos ayudamos los unos a los otros y también cumplimos nuestras normas
P: entón, somos un equipo, si ou non?
Todos: siiiiii
Adr: yo nooooooo!!!
P: e por que non es do noso equipo?
Adr non quere falar
Di: está enfadada
D: porque no le gusta el fútbol
P: pero nós non somos un equipo de fútbol. Somos o equipo de Ribadumia B. E que facemos no noso equipo?
Respectarnos
Mel: Ayudarnos los unos a los otros
Cumplir las normas
Mtín: No tirar basura
Reciclar
Limpiar
D: Trabajar para ser mayores
P: ao mellor por iso nos mandou Juanita esta imaxe dun equipo que se está axudando: para darnos conta de que nós tamén somos un equipo.
Todos: siiiii
Avaliamos e comentamos se nos gustou ou non o que nos trouxo Juanita onte. E despois de poñer o selo que sempre nos trae, decidimos facerlle un retrato para darlle as grazas polo moito que nos quere. Que bonitos nos saíron e con que agarimo os fixemos. Grazas por visitarnos, Juanita! Nós tamén te queremos!




Ningún comentario:

Publicar un comentario