Imaxe: Ricardo Liniers Siri

domingo, 10 de marzo de 2013

XOGAR A PENSAR CON CONTOS: O LIBRO DOS PORCOS

 
 
 
Juanita veunos visitar o venres e coma sempre, traía a bolsa chea de sorpresas. Esta vez traía un conto! Logo de lembrar as normas para xogar a pensar, colocados en círculo, limos o conto: O LIBRO DOS PORCOS.
Rematada a lectura, puxémonos a dialogar e comezamos mirando cuberta traseira do conto.


 
P: Que aparece nesta imaxe?
- Os cerditos
- O de "sodes uns porcos"
- Una nota que escribió la mamá de ellos porque no hacían más que descansar y no dejarle arreglar el coche.
P: Que facía a mamá na casa?
- Fregaba los platos, lavaba la ropa.
- Fregaba
- Y también planchaba.
P: E o Sr. Porcón que facía?
- Descansaba.
- O Sr. Porcón non lle deixaba arreglar o coche.
P: E os nenos que facían na casa?
- También descansar.
P: E de que estaban cansados?
- De xogar.
- De nada, estaban cansados.
P: Logo de deixar a nota, que fixo a mamá?
- Marchou.
P: E cando marchou, que pasou naquela casa? (Abrimos o conto e miramos as imaxes)
- Que los hombres no sabían hacer nada: quemaban la comida...
- A roupa manchada
- Asquerosa.
- Cochina
P: E a casa?
- Cochina.
- Aj, que asco!
P: E que lles pasou ao papá e aos nenos?
- Estaban asquerosos.
- E a cara estaba cochina.
- Pusieron una careta de cerdo.
- Todo asqueroso.
- Después volvió la mamá.
P: E que lle dicían?
Varios: Por favor, mami, vuelve!!
P: Para que?
- Para hacer la comida
- Para que los hombres aprendan a hacer la comida, a planchar...
- E máis a lavarse!
P: E como acaba o conto?
- La mamá arreglando el coche!
- Colorín, colorado, este conto está acabado!
P: E como está agora a mamá?
- Sucia (logo de arranxar o coche)
- Furiosa, cando marchou.
- Que es estar furiosa? (preguntaun neno á compañeira que empregou a palabra "furiosa")
- Estar enfadada (explícalle a nena ao compañeiro)
- Aquí está contenta.
P: Imos pensar na nosa casa: se pasa igual que aquí que hai unha mamá que fai todo e "porcos" ou todo o mundo axuda.
- En la mía todos ayudan.
P: Y que hace cada uno?
- Friega abuelo, cocinan mamá y la abuela, hacen las camas mamá y el abuelo...
P: E ti que fas?
- Yo juego, mientras.
P: Non axudas?
- No sé hacer cosas de mayores.
P: Todos sabemos facer algo. A ver, que sabedes facer?
- Ordeno mi habitación.
- Arreglo cosas.
- Eu (arreglo) o todoterreno.
- Axúdolle a papi a poñerlle a manta ao cabalo.
- Ayudo a papi y mami a limpiar.
- Eu traballo no traballo
- Yo ayudo a mami a hacer la cama.
- Eu tamén axudo a mami a facer a cama.
- Eu tamén.
- Eu a facer a comida...e a comer.
- Miña irmá axúdalle a mami e eu estou mentres xogando e vendo a tele. Os demais tamén axudan...
P: E ti por que non axudas?
- Porque estou xogando e mamá non me deixa.
- Yo ayudo a fregar los platos.
- Eu non axudo en nada porque non me deixan.
 
Acaba o diálogo, estamos cansos e non dá para máis. Juanita pídenos que avaliemos o que fixemos. Esta vez á maioría lles gustou o que fixemos, a algún gustoulle regulín pero a ningún lle desgustou. Despedímonos de Juanita...ata vérmonos!!

 

Ningún comentario:

Publicar un comentario