Juanita aparece despois do recreo
coa bolsa cargada. Por que pesará tanto? Axiña o descubrimos! Sentamos en
círculo, lembramos as normas de xogar a pensar, comprobamos que trouxo o seu
selo e miramos dentro da bolsa. Aparece un obxecto do tamaño dunha man, que
pesa bastante. Un neno aventura de inmediato: Es un coral! Facemos unha
primeira observación, imos pasando o obxecto e pensamos, sen falar, que pode
ser (tocámolo, ulímolo, mirámolo por riba e por abaixo, mesmo o “escoitamos…)
Nunha segunda rolda, cada un vai dicindo o que lle parece que é, comenta algo
que lle sorprende, engade información… (os demais tentamos escoitar caladiños):
-
Es un coral donde se esconden los peces para que nazcan
los bebés. Es su casa…y ahora es una piedra (N)
-
E ten peixes? (P)
-
No, ahora no (N)
-
Puede ser que se hayan ido a dar una vuelta (W)
-
(Co obxecto posto nunha orella a modo de teléfono fai
que escoita) (U)
-
Cóntache algo? (P)
-
Si, cen (U)
-
E como che conta?(P)
-
Ata nove, ata dez (U)
-
E que será?(P)
-
É unha pedra onde viven os peixes (U)
-
Hai un peixe aí?(P)
-
Non (U)
-
A lo mejor se marchó porque ya era una piedra (N)
-
Aquí hai un bicho (U)
-
No es un bicho, es un palo (N)
-
Es un coral(W)
-
Ti viches algunha vez un coral? (P)
-
No (W)
-
E como sabes que é un coral? (P)
-
Porque tiene pinta (W)
-
A min paréceme un coral (Ad)
-
E que é un coral?(P)
-
É o que está en Australia debaixo do mar (Ad)
-
Yo vi uno de esos cuando estaba buceando. Era de un pez
pequeño que dormía en esa roca. Un pez bebé. Esta es una piedra de coral. (O)
-
Eu teño peixes no Curuto (U)
-
É unha cuncha dunha tortuga (Lu)
-
E onde vai a tartaruga? (P)
-
Xa morreu (Lu)
-
Se parece a un coral (La)
-
Parece que vivía un caracol ahí (O)
-
Un caracol marino (An)
-
Es una casita de peces y cangrejitos. Bebés y mamás. Es
una casita de piedra.(R)
-
Se parece a una almeja (H)
-
Tiene un agujero (O)
-
No tiene salida (An)
-
Entón por onde se meten?(P)
-
Por abajo (W)
-
E saen por arriba? (P)
-
Nooon, por arriba non poden saír, non ves que teñen
unha tapa? (Ad)
-
Pesa (O)
-
Es una piedra, es una roca, es una tortuga papá (O)
-
Os peixes entran polo burato e saen outra vez polo
burato (Ad)
-
E isto onde está? Onde hai máis destes? (P)
-
En el mar! Es de madera! (O)
-
Parécevos que é de madeira? (P)
-
Noooooon (varios)
-
É de roca
-
É de pedra
-
A que está pintado? (O)
-
De que cor é? (P)
-
Blanco e gris! (varios)
-
Se hizo piedra. Cuando un niño hizo esto con
pinturas…(O)
-
No, no lo hizo un niño, que es piedra! (N)
-
Pero hizo en un papel grande y gordo y duro. Y lo pintó
y luego lo puso allí en el mar. Y después salió un piraña y después lo
convirtió en piedra. (O)
-
Noooo, que no son mágicas (N)
Acaba a sesión cando un neno di
que quere marchar e unha nena di que ten fame. Decidimos avaliar e aparece na
bolsa de Juanita un post-it cunha palabra: CORAL. Ohhhhh, acertamos!!!, din
varios. Acabamos retratando a Juanita e
escribíndolle canto a queremos.
Ningún comentario:
Publicar un comentario